Een zaal huren in Brussel doe je in slechts 3 stappen

Wil je een zaal huren in Brussel voor je evenement? Van professionele activiteiten zoals vergaderingen en conferenties tot privé-evenementen zoals jubileum- en huwelijksfeesten: BluePoint is zeker het overwegen waard. Het moderne businesscomplex heeft meer dan 20 zalen ter beschikking, met als kers op de taart een gezellig terras met tuin. En dat allemaal verpakt in een duurzaam, trendy jasje. Er is voor elk evenement wat wils. Wedden dat jij er ongetwijfeld je ding vindt?

3 aandachtspunten om een zaal te huren in Brussel

Een zaal huren in Brussel doe je niet onbezonnen. Er is namelijk een enorm uitgebreid aanbod. De kunst bestaat erin om een zaal te vinden die perfect aansluit bij jouw evenement. Daar kruipt wel wat denk- en vergelijkingswerk in. Maak het jezelf daarom een pak gemakkelijker en hou rekening met de volgende drie aandachtspunten tijdens je zoektocht.

 1. Soort evenement

De eerste stap is beslissen welk evenement je wil organiseren. Geef je een uitgebreid personeelsfeest voor meer dan honderd mensen of plan je een vergadering in beperkte kring? Of misschien zend je wel een webinar uit die tientallen mensen virtueel kunnen volgen. Welk evenement je ook in gedachten hebt, een aangepaste zaal huren is een must.

Bij BluePoint vind je zalen die een meerwaarde vormen voor tal van evenementen. Zoek je een vergaderzaal in Brussel, een locatie voor een privéfeest of zelfs een professionele opnamestudio voor je webinar? You want it, we got it!

 2. De locatie

Een tweede belangrijke factor bij het huren van een zaal in Brussel, is de locatie. Een goede bereikbaarheid is essentieel, zeker wanneer je een groots event plant. Hou er rekening mee dat de locatie niet alleen voor auto’s toegankelijk is, maar dat veel mensen ervoor kiezen om met de trein, tram of bus te komen. Controleer dus zeker of er in de buurt van de locatie dergelijke aansluitingen zijn. 

BluePoint Brussel heeft een ideale locatie:

  • Makkelijk bereikbaar met de auto

  • Treinstations in het centrum van Brussel met tram- en busverbindingen naar het businesscomplex

  • De luchthaven van Zaventem ligt op 15 minuten rijden. Ideaal voor een event met internationale gasten. 

Dankzij de ondergrondse parking blijven zowel jij als je auto droog. Met 300 beschikbare parkeerplaatsen, en zelfs elektrische oplaadstations, is er meer dan genoeg plaats voor al je gasten.

3. Ondersteuning 

Beslist welk evenement je gaat organiseren? En waar? Dan is het tijd voor de laatste overweging wanneer je een zaal huurt in Brussel: de assistentie ter plekke. Want tijdens je evenement doet er zich ongetwijfeld een moment voor dat je nood hebt aan (technische) ondersteuning. 

  • Ga na of de zaal een eventplanner ter beschikking heeft. Die verzorgt het logistieke aspect van je evenement, zodat jij de ruimte hebt om op de inhoud ervan te focussen. Een zaal die alle audio- en video-apparaten voor je heeft klaar staan én waarbij je op technologische bijstand kan rekenen is erg handig.

  • Voor een opname in een greenkeystudio komt zo’n ondersteunend team steeds van pas. Ze helpen je met de opname, hebben verstand van de belichting, de overgangen, het toevoegen van extra’s zoals polls of surveys en ga zo maar door. Beschik jij niet over deze kennis, laat je dan zeker adviseren door een team van experten. 

  • Duurt je evenement een hele dag? Dan beginnen de buiken van je deelnemers op een bepaald moment vast te grommen. Je kan een cateraar inhuren, maar een zaal die een inhouse cateringservice aanbiedt maakt het je net dat tikkeltje gemakkelijker, niet?

Scoort BluePoint hoog op je lijstje van geschikte zalen in Brussel? Neem dan contact op met een BluePoint event-expert. Samen bespreken ze met jou de mogelijkheden en je verwachtingen. Maak gerust een afspraak via marketing@bluepoint.be of contacteer ons via +32 2 706 88 00.