Veiligheidsmaatregelen COVID-19 bij BluePoint


Event protocol

bluepoint event protocol

Covid event risk model

bluepoint covid event risk model

Health Safety Label

health label

Virtual events

bluepoint virtual events

 

Veiligheidsmaatregelen Covid-19 bij BluePoint:

Om jouw bezoek, jouw vergadering of evenement bij BluePoint op een veilige manier te laten verlopen en te voldoen aan de bepalingen voor het gezondheidsrisicomanagement, zijn er een aantal vereisten waarmee je rekening dient te houden in onze gebouwen:

  • Mondmasker: het dragen van een mondmasker is verplicht bij BluePoint.
    Als je geen masker of elk alternatief in stof kan dragen omwille van medische redenen, mag je een gelaatsscherm gebruiken.
  • Was en/of ontsmet voldoende je handen : een goede handhygiëne is belangrijk. We vragen je daarom om bij het binnenkomen altijd eerst even je handen te ontsmetten. Bij de verschillende toegangspunten staan verschillende totems en/of alcohol gel dispensers opgesteld om je handen te ontsmetten.  Was de handen ook grondig na een toiletbezoek.
  • Toiletbezoek : het aantal personen in de ruimte van de toiletten, is beperkt en staat aangeduid voor je de ruimte binnen gaat. De toiletten en andere gevoelige plaatsen zoals handvaten, worden regelmatig schoongemaakt en ontsmet door ons team.
  • Toegang tot het gebouw en de zalen: bezoekers melden zich aan bij het onthaal alvorens zich naar de ruimtes te begeven. Hierbij is het ook belangrijk steeds rekening te houden met de social distancing regels. Volg het circulatieplan (aanduidingen, affiches en vloermarkeringen). Het BluePoint gebouw kan je via de hoofdingang of de parking betreden.
  • Hou voldoende afstand: neem de lift enkel met maximum twee personen en hou afstand in de gangen tussen andere personen en bubbels van bezoekers.
  • Eigen materiaal: we raden je aan om zo weinig mogelijk bezittingen mee te brengen.
  • Verluchtingssysteem: de verluchtingsinstallaties in ons gebouw verversen de lucht met buitenlucht en hergebruiken de reeds aanwezige lucht niet.
  • Desinfecteren oppervlaktes: wij desinfecteren regelmatig de oppervlaktes die vaak aangeraakt worden. (liften, deurklinken, enz.)

 

Wanneer is het beter om thuis te blijven?  

  • Ziektesymptomen: voel je je niet goed of maak je koorts, blijf dan zeker thuis. Daarmee bescherm je jezelf, de andere bezoekers en onze medewerkers. Als je in de zeven dagen voor jouw bezoek, COVID-19-symptomen had, vragen we je vriendelijk om thuis te blijven.
  • Quarantaine: moet je verplicht in quarantaine blijven als gevolg van een beslissing van de autoriteiten (na reis in rode zone, contact met een besmette persoon, enz.)? Dan vragen we je vriendelijk om thuis te blijven.
  • Contact Tracing: in het kader van contact tracing, vragen wel elke event organisator een aanwezigheidsregister bij te houden van bezoekers en medewerkers en BluePoint te verwittigen bij eventuele gevallen, waarbij een mogelijk besmet persoon aanwezig was.
    Als het contact tracing center ons vraagt om de gegevens van een bepaald evenement te delen, kunnen wij hen hiernaar doorverwijzen.  We delen de contactgegevens enkel met jouw toestemming.

 

BluePoint staat voor je klaar!

Onze medewerkers dragen voor hun eigen én jouw veiligheid een mondmasker en volgen strikt alle richtlijnen op.

Wens je een evenement of een conferentie te organiseren, dan analyseren wij jouw noden en garanderen je de veiligheid en gezondheid van elke bezoeker. Mocht een live meeting niet mogelijk zijn dan helpen wij je graag verder met digitale oplossingen.

Tot binnenkort in onze locaties te Brussel, Antwerpen en Luik!

Heb je bijkomende vragen? Neem contact op met marketing@bluepoint.be.