11 20 virtual office banner

Het runnen van uw bedrijf vanuit uw eigen huis heeft zijn voordelen, maar het kan behoorlijk uitdagend zijn wanneer uw administratieve taken zich met uw werk gaan bemoeien.
Misschien begint u het gevoel te krijgen dat u een meer professionele set-up voor uw bedrijf wilt? Heeft u ooit overwogen om een virtueel kantoor te huren? 
Door het hebben van een virtueel kantoor, wordt uw bedrijf geregistreerd op een adres zonder dat u er daadwerkelijk intrekt. Het is kosteneffectief, eenvoudig op te zetten en biedt veel voordelen voor bedrijven zoals het uwe!

Er zijn vele voordelen bij het huren van een virtueel kantoor voor uw bedrijf:

1. Het zorgt voor een professionele uitstraling van uw bedrijf

Het hebben van een prestigieus zakenadres in een bekend gebied, zorgt ervoor dat uw merk een geloofwaardig, professioneel en legitiem bedrijfsimago behoudt. Het gebruik van een fysiek zakelijk adres en een telefoonnummer op uw visitekaartjes, website en e-mail verhoogt het vertrouwen in prospects en klanten, in tegenstelling tot het zien van een mobiel nummer en thuisadres. Het verhoogt uw professionaliteit en geloofwaardigheid als bedrijf en maakt u meer aanspreekbaar.  Het helpt ook uw privacy te beschermen en houdt persoonlijke en professionele domeinen gescheiden en dus is zo dus ook veiliger.

 

2. Geen woon-werkverkeer en de mogelijkheid om overal te werken

Aangezien je geen kantoor hebt, heb je geen woon-werkverkeer. Dit maakt virtuele kantoren milieuvriendelijker dan traditionele kantoorruimtes.  Het stelt u in staat om uw ecologische voetafdruk te verkleinen en het milieu te helpen. Een ander groot voordeel is dat u geen tijd verliest in het verkeer of het openbaar vervoer, tijd die u nu daadwerkelijk kunt besteden aan uw belangrijke taken. 

Een ander belangrijk voordeel van een virtueel kantoor, is de mogelijkheid om overal en altijd te werken. Virtuele kantoren zijn ideaal voor degenen die op afstand willen werken, omdat het u de flexibiliteit geeft om overal te werken - van thuis, van het strand, van het park, van waar u maar wilt. Als al uw zakelijke behoeften een internetverbinding zijn, dan is een virtueel kantoor de ideale oplossing voor u.

11 20 virtual office picture 2

3. Kosteneffectiviteit en flexibele, eenvoudige uitbreiding

Eén van de belangrijkste voordelen van een virtueel kantoor is dat het veel meer kosteneffectief is dan een traditioneel fysiek kantoor. Het belangrijkste is dat u betaalt voor een prestigieus zakenadres zonder dat u de grote huurkosten hoeft te betalen die ermee gepaard gaan. Dit stelt u in staat om de bedrijfskosten laag te houden, omdat u de kosten van woon-werkverkeer en transport, kantoorapparatuur, onderhoud en nutsvoorzieningen, de kosten van een fulltime receptionist etc. verlaagt. Hierdoor kunt u geld besparen en uw financiën besteden waar u ze het meest nodig heeft - door ze terug te investeren in uw bedrijf.

Een virtueel kantoor stelt u ook in staat om uw bedrijf uit te breiden zonder dat u naar een groter kantoor hoeft te verhuizen. Dit is een goedkoper en stressvrij alternatief voor de traditionele uitbreiding, waarbij u moet verhuizen naar een groter kantoor met de bijkomende huurkosten.

 

4) Grotere Talentpool

Bij het werken vanaf een willekeurige plek bent u niet beperkt tot het rekruteren van talent in de omgeving waar uw kantoor zich bevindt. Een virtueel kantoor stelt u in staat om het beste talent aan te werven, ongeacht waar ze zich bevinden. U kunt ook meer talent aannemen zonder dat u naar een groter pand hoeft te verhuizen. Dit geeft u een veel grotere talentenpool om het beste talent aan te nemen en uw bedrijf te helpen bloeien.

 

5) Extra zakelijke ondersteuning

Virtueel kantoor pakketten bieden veel extra functies om uw bedrijf te ondersteunen, zodat u zich alleen op uw bedrijf kunt concentreren. U hoeft zich geen zorgen te maken over tijdrovende taken zoals het afhandelen van oproepen en het sorteren van post, aangezien de meeste virtuele kantooroplossingen dit voor u verzorgen.

 

Maximaliseer de voordelen van virtuele kantoren op BluePoint Venues!

Van het verhogen van de geloofwaardigheid van uw bedrijf, werken op afstand, geen woon-werkverkeer, tot het besparen van kosten, eenvoudige uitbreiding, een ruimere talentpool en zakelijke ondersteuning, er zijn vele voordelen van virtuele kantoren voor uw bedrijf. Nu u heeft ontdekt waarom u een virtueel kantoor moet gebruiken, neem contact op met BluePoint Venues!

11 20 virtual office picture 1

De BluePoint groep bestaat uit drie businesscentra die verschillende soorten werkplekken en kantoren te huur aanbieden:  Volledig gemeubileerde en serviced kantoren, kleine en grote op maat gemaakte privé-kantoorruimtes met flexibele korte & lange termijn huurovereenkomsten voor kantoren en zelfs co-working spaces.

De gedeelde kantoorgebouwen zijn goed gelegen met gemakkelijke toegang en een ondergrondse parkeergarage. Diverse ondersteunende diensten zoals een gecentraliseerde welkomstbalie, IT- en printshopdiensten, schoonmaak & onderhoud, een volledig vergader- en conferentiecentrum en een eigen self-service en bedrijfsrestaurant zijn op het terrein aanwezig.  De efficiënte werkplekken van BluePoint helpen u zich te richten op de ontwikkeling van uw eigen bedrijf.

Neem contact op met onze BluePoint kantoorexperts die u kunnen helpen bij het vinden van de juiste kantoorruimte voor u! 
Mail ons via marketing@bluepoint.be of bel +32 2 706 88 00 om onze locaties in Antwerpen, Brussel en Luik te bezoeken!