03 22 blog banner

 

Een hybride multi-site evenement bij BluePoint: ook voor jouw bedrijf een goed idee!

Het valt niet te ontkennen - de coronapandemie heeft grondige veranderingen in ons werkleven teweeggebracht. En wanneer het professionele leven verandert, veranderen professionele evenementen uiteraard mee. Waar we dus - na duizenden online vergaderingen en netwerkevenementen - gelukkig ons netwerk terug fysiek mogen ontmoeten, merken we bij het organiseren van evenementen heel wat verschillen op tegenover vroeger.

Hoe dat tot uiting komt? Organisaties pleiten vooral voor hybride en multi-site evenementen. En dat vinden we bij BluePoint een mooie trend! We leggen je er graag alles over uit.

 

ZELF EEN EVENT ORGANISEREN? WE HELPEN JE GRAAG!

 

Wat zijn hybride multi-site events?

Om je dat uit te leggen, splitsen we de term graag op in aparte woorden.
Met hybride bedoelen we dat een evenement zowel online als fysiek plaatsvindt. Stel bijvoorbeeld dat je een fysiek evenement organiseert met 30 genodigden uit België. Echter is er een interessante gastspreker die in de VS woont.

Bij een hybride event kan je met deze laatste een webinar opzetten en die projecteren voor de 30 fysieke gasten. Zo kom je op een - hybride - combinatie van zowel fysieke en online aanwezigen uit. Of stel dat één van je collega’s er niet bij kan zijn? Dan kan deze makkelijk inbellen, om toch in verbinding te staan met elkaar.

Multi-site aan de andere kant, wil dan weer zeggen dat een evenement op verschillende plaatsen tegelijkertijd plaatsvindt. Stel bijvoorbeeld dat verschillende gastsprekers op verschillende locaties tegelijkertijd aan het spreken zijn in het kader van hetzelfde evenement - dan kan jij als genodigde ervoor kiezen om spreker A op locatie A te volgen en daarna naar locatie B te trekken om daar een spreker te volgen, of omgekeerd. Multi-site-evenementen bieden de mogelijkheid om een boodschap aan grote groepen tegelijk over te brengen. Dit kan krachtig zijn, vooral bij de lancering van een nieuw product of het maken van belangrijke aankondigingen.

Met een hybride multi-site evenement combineer je dus de twee voorgaande soort evenementen tot een mix van fysieke en online sprekers en evenementen, op verschillende locaties tegelijkertijd.

Uiteraard bestaat een hybride multi-site bijeenkomst in vele vormen. Naargelang jouw wensen, de grootte van je groep genodigden, de aard van je event, … kan het dan ook vele vormen aannemen. Bovendien kan zo’n evenement erg gecompliceerd lijken, maar het levert je organisatie langs de andere kant ook erg veel voordelen op. We bespreken ze hieronder.

 03 22 picture4

 

Vier voordelen van hybride multi-site events organiseren bij BluePoint!

1. Je kan je gasten en sprekers de keuze geven tussen verschillende locaties. Zo verkort je hun reistijd en de impact op het milieu - en het gemak daarvan zorgt ervoor dat jouw genodigden makkelijker zullen toehappen om deel te nemen aan jouw evenement.

2. Omdat veiligheid in coronatijden key is, is het handig dat jouw gasten kunnen samenkomen in kleinere groepen - zo kunnen we met z’n allen weer face-to-face samenkomen zonder op veiligheid in te boeten! 

3. Zo’n dergelijk evenement kan meer partners aanspreken - zowel lokaal als internationaal. Dat bezorgt jou en je evenement dan weer meer zichtbaarheid, wat op lange termijn voelbare effecten kan hebben. 

4. BluePoint beschikt over locaties in Antwerpen, Brussel en Luik. Die zijn alledrie met elkaar verbonden via glasvezelkabels - een zuivere audio- en videoverbinding is dus gegarandeerd.
Bovendien staat het BluePoint-team altijd klaar: - van de praktische organisatie tot de technische uitvoering van je evenement.

03_22_picture_3.jpg

Jouw live, online of hybride events organiseren bij BluePoint? Easy!

Bij BluePoint denken we graag na over innovatieve oplossingen om van jouw evenement een succes te maken. Door technologie - iets dat deel uitmaakt van ons DNA - te combineren met een uitgebreide expertise, ervaring en knowhow, willen we ook van jouw evenement een succes maken.

Wil je zelf een evenement organiseren? Aarzel dan niet om ons te contacteren. We gaan graag met jou (fysiek, online of hybride ;-) ) rond de tafel zitten om te bekijken hoe we jouw event succesvol kunnen organiseren!

 

TIJD VOOR JOUW EVENEMENT? WIJ HELPEN JE GRAAG!

 

Meer info? Bel naar het nummer +32 2 706 88 00 of mail naar marketing@bluepoint.be

 04 22 picture 5